Welke camera gebruiken jullie?

Langzaam, maar zeker begin ik uit te kijken naar een nieuwe actioncam en vroeg me af wat jullie gebruiken. In de auto wil ik een Blackvue DR900S-2CH installeren, maar voor op de fiets en hiking denk ik toch aan een GoPro. Aangezien ik nogal lange fiets en wandeltochten maak, vraag ik me af of ik tijdens het maken van foto’s met de GoPro een externe voeding kan aansluiten, bijvoorbeeld met een powerbank?
Zijn er mensen die ervaring met Blackvue en Gopro hebben icm Mapillary?

Ik gebruik een YI-360 camera (raad ‘m niet meer aan, ik denk dat de QooCam 8k het meest aan te raden is, heb die niet in bezit)

Voor in de auto is denk ik de keuze die je overweegt een goede, maar ga voor fietsen eens kijken of je een 360-graden camera wilt gaan overwegen?

Het weer in NL is nogal bagger, maar ik heb een setup waarmee ik binnenkort zal gaan fietsen… will keep you posted :wink:

Vanuit de auto gebruik ik meestal gewoon een iPhone (SE of 6).

Recent een GoPro Hero 7 gekocht. Mount met drie zuignappen voor plaating op buitenzijde voorruit.
Goeie beelden, maar beetje issue ‘batterijtje vervangen’ bij langere rit.

Met de case waarin de Hero 7 standaard zit, kan ik niet aan de laadpoort om een stroomkabeltje aan te hangen. Misschien zijn daar beter geschikte houders voor.

Ik heb net van Mapillary gehoord en het idee lijkt me sympathiek dat ik het ook wel eens wil proberen. Ik heb echter wel geen dashcam. Ik heb enkel een smarphone Samsung Galaxy S8. Denken jullie dat het daarmee mogelijk is deftige beelden te maken?

Ik heb het alvast eens geprobeerd (Mapillary). Het weer was niet goed, maar het was meer om te testen. Ik heb de app Mapillary gebruikt, dat ging eigenlijk heel gemakkelijk. Alleen zijn de laatste 15 beelden niet geüpload (en dus ook kwijt omdat de app de beelden automatisch verwijderd na uploaden).

De kwaliteit van de beelden zelf vind ik nog aanvaardbaar. Het eerste deel is wel mislukt door tegenlicht. Soms heb ik hem ook wat scheef gehouden, maar dat zijn zaken die in de auto uiteraard niet voorvallen. Wat zijn eigenlijk de ideale omstandigheden om foto’s te nemen? Is dat een stralend blauwe lucht met veel zon of kan je met een smartphone enkel foto’s nemen als er geen tegenlicht is?

Deze foto’s zijn wel te voet genomen, ik vraag me af wat het resultaat in een auto is, wellicht slechter.

Met de auto bij mooi weer is nog net aanvaardbaar. U zult mij begrijpen al u ermee gaat mappen.
Als je het serieus meent, dan is een actiecamera wel nodig.

Er is ook een handleiding.

Hebt u Mapillary gevonden door Tweakers ?

Dus eerder een actiecamera dan een dashcam?

Zou dit een goede aankoop zijn? Actiecamera van 12 MP-foto’s en toch vrij goedkoop: [Lipa AT-4K action camera 4K en 12 MP - Wifi phone remote - Met 23 accessoires-... | bol.com](Lipa AT-4K)

Ik ben het eigenlijk van plan enkel te gebruiken in 1 gemeente, heeft vooral te maken met mijn job dat ik goed veranderingen op straatniveau moet zien. Ik ben toch beroepsmatig vaak op de baan in die gemeente, dus in principe moet het te doen zijn om minstens jaarlijks per straat beelden te schieten. We zijn eigenlijk het meest geïnteresseerd in de huizen zelf. Is ter aanvulling van de conventionele beelden door de voorruit een camera aan de zijruit monteren en zo foto’s nemen een goed idee? Ik heb het alleszins al op sommige plaatsen gezien op Mapillary.

Ik heb wat miserie met dit forum.

Zijwaartse beelden zijn zeker waardevol. Als ik in een voertuig zit is het altijd als passagier, en dan maak ik altijd zijwaartse beelden. Ik vind ze meer informatie bevatten dan voorwaartse beelden, maar je moet wel een snelle camera hebben (of langzaam rijden) om overlap te bereiken.

Ik gebruik een drone, Mavic air met 4 batterijen. Dat is voldoende voor een reeks opnames. Als gewoon camera heb ik een Nikon D500 met een powerbank, genoeg voor duizenden opnames. Ik heb geen enkele kennis van de apparatuur die jij benoemd.

De ervaringen met de DR900S zijn wel positief. De kwaliteit van beelden is niet van het niveau van een goede actioncam, maar aangezien de camera 4K opneemt, blijven er genoeg pixels over om goede beelden samen te stellen, door Mapillary.
De Virb XE had wat nukken in het begin, maar sinds ik een nieuwe SD-kaart gebruik, werkt de XE eigenlijk prima. Uiteraard begint die wat gedateerd te geraken, maar een actioncam vinden waarmee ik elke seconde of 2 seconden een foto kan maken, die waterdicht is en die ik ook nog kan opladen tijdens gebruik, heb ik zo 1-2-3 nog niet gevonden.
Een 360-cam wil ik niet, omdat ik dat niet prettig vind voor andere mensen waarmee ik loop of fiets, dus die vallen af, maar als iemand suggesties heeft.