Mapillary Nederland (Dutch Mapillary)

Hoi en welkom,

Mapillary dient zeker nog als bron voor OSM. Net als vele anderen ben ik zowel hier als in OSM actief. Momenteel ben ik veel aan de wandel en hardlopen, dus verschijnen er niet zoveel foto’s van mij online.

Dank je, ik gebruik ol het werk QGIS veelvuldig, met als basiskaart herl vaak OSM, erg onder de indruk daarvan. Maar map zelf met OSM niet, vandaar dat ik dat met Mapillary wat probeer te ondersteunen…

Heb je de Mapillary plugin voor QGIS al geprobeerd ?

Zeker! Heel erg gaaf!

Hello Dutch Map-heads,

I am generating some raw stats on mapillary use and whatnot and wanted to have a rough estimate as to how many people in the respective country use mapillary. Seeing as how anonymity is preserved and having sequences from the country doesn’t guarantee you are Dutch, I was wondering whether your community knows (roughly) how many active members are there?

Hit me up!

Hi there

I’m not sure how many people exact are using Mapillary. The active part of users should be around 10-15 users. The part that is exploring new roads, paths and non-streetview for usable data for OSM is even smaller.

Met een telesin selfiestick (3 meter lang) kan je aardige “luchtfoto’s” maken: Mapillary

Hallo! Ik zal me zelf ook maar eens voorstellen in deze draad. Ik ben al bijna 4 jaar (daar schrik ik zelf even van) redelijk actie op Mapillary, maar nooit zo heel erg actief geweest op het forum. Dat komt misschien verandering in, want Mapillary wil nu dat we bugreports ook op het forum gaan doen in plaats van op GitHub.

Ik ben Nederlander, maar woon in Noorwegen. Ik ben zo’n 1-2 keer per jaar in Nederland, en dan probeer ik wat foto’s te maken. Dat is vooral van kind-vriendelijke attracties in de buurt van Eindhoven. Ben momenteel #1 in Noorwegen (de statistieken op de Mapillary site kloppen overigens niet door een bug in Elasticsearch) en #20 in Nederland.

Leuk om met jullie kennis te maken, na jullie namen regelmatig voorbij te zien komen in fotos en de statistieken! :slight_smile:

Morgen zondag 30 september is er open deur in het KMI in Ukkel.
Daar kunnen ze uitleg geven over het verschil in zwaartekracht op een berg en in een dal.
Het is er ook nog steeds een vervelend ongroen cirkeltje in de Cirkelstraat.
https://www.meteo.be/meteo/view/nl/40226733-Opendeurdagen+KMI+29+%26+30+september!.html

Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste veertien dagen zijn er enkele fotografen in Vlaanderen bijgekomen. Steeds is het even kijken met een bang hartje. Maar de kwaliteit is behoorlijk. Zijn het de camera’s of de mensen ? Vroeger was ik meestal blij als er ermee stopten. Eentje heeft wel wat te hoog gefotografeerd.
Ik heb soms wel last van Nederlanders. Nu is er een met een remkabel de grens overgestoken. :frowning_face:

1 Like

@filipc Als je je zo’n zorgen maakt over de kwaliteit van anderen, moet je misschien een eigen site beginnen. Dan kun je zelf kriteria stellen, nu moet je de kriteria van Mapillary accepteren.

Na enkele dagen bedenktijd heb ik vorig bericht als “inappropriate” gevlagd. Ik zie niet waar ik zo een onzinnige oprisping verdiend heb.
Na Kerstmis zal ik antwoorden over mijn vier “slechte” sequences.
Ik laat mijn goede naam niet door het slijk sleuren.

Voor degenen die het niet meer kunnen volgen, het is de post Page not found waar @filipc het hier over heeft. Dat is een post waar hij drie andere bijdragers met naam noemt en hun werk bekritiseerd.

En voor de goede orde, ik gaf in mijn post hierboven geen kritiek op filip. Ik probeerde oprecht een alternatief voor te stellen voor als hij worstelt met de kwaliteit van sommige bijdragen op Mapillary.

Hey, ik heb een lange tijd dit forum niet meer bezocht.

Ik ben zo nu en dan ook ‘afgeknapt’ hoe oude sequences werden gesplitst en soms (hierdoor) totaal in de war raakten. Geen idee welk algoritme dat veroorzaakt (is daar misschien ergens een thread over met vergelijkbare klachten?). In de vakantie had ik bijvoorbeeld een sequence van 500 foto´s die werd geplitst in geloof ik 350 (en nee de onderlinge afstand was nooit meer dan 60 meter).

Ehm, kiekeboe?

Ook Nederlands hier (Fries zelfs :wink: )

Da’snet zoveel Nederlands als ik (Limburger) :wink::joy:

OK, pak jij Limburg? Doe ik Friesland :stuck_out_tongue:

Ik heb al 400 defibrillators met mapillary getagd in Vlaanderen.
Er blijven er nog 400 te doen.
Ziehier de adressen =
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=65537&p=4

Is er ook zo’n lijst van Nederland?

Dat zal beslist, maar het systeem is hier zo ingericht dat je alleen toegang hebt als je aangemeld bent als hulpverlener. Daarbij moet je om de zoveel tijd trainingen volgen om de toegang te houden.
Zodra je aan AED alert krijgt als hulpverlener, staat daar ook de plek waar je de AED kunt ophalen.

Kijk anders eens op het OSM forum.

1 Like