Mapillary Nederland (Dutch Mapillary)

Mag ik mijn eigen ongeluk filmen ?
Het was een hard val op mijn schouder, maar zonder erg.

Ze mochten ons wat meer op de hoogte houden. Is er al vooruitgang?
Hoeveel verificaties zijn nodig ? Ik vind alle verificaties moeilijk terug.

Het taggen van Parkeerplaats voor gehandicapten kan nog niet. Dat interesseert mij in het bijzonder omdat de landmeters er ook mee bezig zijn.
http://blueparking.eu/index.html

Hey @synap, leuke taakjes (tot ongeveer 300 accepts, dan begint het wel te vervelen).

En ik ben nog wel actief hoor, alleen in mijn omgeving heb ik de meeste wegen wel gehad. Hopelijk in het voorjaar weer nieuwe gebieden ontdekken met de fiets op mijn trekhaak.

Als het niet vriest, niet regent en bewolkt is dan kan je nu rond de middag de nuttigste photo’s maken.

Hallo allemaal, mijn naam is Ralph en ik ben nieuw hier.

Ik heb al wat rondgeklikt en gelezen, en inmiddels ook al wat foto’s toegevoegd en wat verkeersborden ‘gekeurd’. Leuk allemaal!

Welkom @ralphdl en have fun!

1 Like

Wij waren toch eerst.

Lijkt me vreselijk saai. Een rondje IJsland is leuker.

Wie gaat morgen de archeologische brug in Antwerpen photographeren ?

Een tijdje niet meer op het forum actief geweest, maar ik wil wel even aandacht vragen voor het volgende:
Het valt me de laatste tijd op dat veel mensen vooral bezig zijn met het inkleuren van gebieden en dat is prima als je gebruik maakt van een 360 camera, maar als je (net als ik) gebruik maakt van een Virb of vergelijkbaar, zijn goede foto’s voor gebruik in OSM belangrijker dan veel foto’s.
Een straat of weg die maar naar één kant vastgelegd wordt, mist vaak essentiële informatie, omdat verkeersborden niet van de achterzijde te lezen zijn en zijwegen of paden soms wegvallen achter auto’s of andere objecten.
Let op de positie van de camera: luchtfoto’s zijn wel leuk, maar zijn niet echt van meerwaarde. Bovendien raakt de rest van de foto (waarop wel nuttige informatie staat) daardoor vaak onderbelicht en heb je er nog niet veel aan. Achter de voorruit is het raadzaam om bij de Garmin Virb Elite, de zoom op “superzoom” te zetten. Daarmee kun je de camera horizontaal uitrichten zonder het dashboard of ruitenwissers al te prominent mee te fotograferen en heb je de minste last van vervorming van het beeld.

Twee kanten photographeren, dat is wat te veel gevraagd.
Ik heb met OSMAND een groot gebied volledig gedaan.
Maar als de computer mij niet zegt welke richting gedaan is, zal ik dat niet gaan uitzoeken. Mapillary zou zelf routes moeten voorstellen.

Het zou ook mogelijk moeten zijn de sequences van bepaalde bijdragers te verbergen.

Zelf gebruik ik altijd orux als ik gebieden in beeld ga brengen. Ik let niet op wat anderen al gedaan hebben, in een bepaald gebied, want dat kan inmiddels al verouderd zijn of wat dan ook. Tijdens het fietsen, lopen of rijden, neem ik de route op dmv track record. Ik zie dan op de kaart prima welke wegen ik al gehad heb en wat de rijrichting was.
Zo werk ik het hele gebied af, in beide richtingen . Er zijn ook dagen dat ik alleen ga fietsen of wandelen zonder beide kanten op te werken, maar als ik aan de slag ga voor Mapillary, is dat mijn werkwijze.

Met de fiets neem ik veelal de (toegelaten) verkeerde rijrichting met het gedacht dat een auto dan maar eens de andere richting moet doen.

Met een 360 graden camera maakt het niet meer uit in welke richting je gaat :grin: Ik stond er in het begin nogal sceptisch tegenover maar nu ik die LG360 van PeeWee in bruikleen heb wil/kan ik niet meer zonder, vooral bij het mappen is dit onmisbaar. Toegegeven, het staat wel wat raar zo’n paal boven je hoofd (discreet fotograferen is er niet meer bij) en de workflow is wat complexer maar het levert wel veel meer op.

filipc: Mag je de politie filmen ?

Kan je beter niet doen: Aangehouden door politie - #28 by Kogacarlo - Nederland (Netherlands) - OpenStreetMap Community Forum

Dat ligt eraan, maar in de regel mag je de politie, wanneer zij aan het werk is, gewoon filmen of fotograferen. De beelden die je gemaakt hebt, mag je in de regel ook gewoon online plaatsen, omdat die niet vallen onder het portretrecht.
Ook een bureau mag je (vanaf vrij toegankelijke plaatsen, zoals de openbare weg) gewoon fotograferen en de beelden daarvan mag je ook online plaatsen.

Peter Elderson. Beginneling. Wil vooral gemarkeerde wandelroutes, wandelmarkeringen en wandelknooppunten in beeld brengen en delen. Verwacht het meeste op de fiets te gaan doen, maar in uren wsch net zo veel lopend. Op zoek naar praktijkbewezen 360 gr uitrusting waarmee dit gemakkelijk te doen is.
Werkgebied: Zuidholland, Nieuwerkerk aan de IJssel (gemeente Zuidplas), ruime omgeving Rotterdam.
Komende projekten: LAW’s, Limesroute voor wandelen en voor fietsen, Hollandse IJsselpad, Wandelknooppuntennetwerk Zuidplas: helpen ontwikkelen, uitrollen, controleren, mapillariëren en osm-mappen.

Nadeel van een 360-camera blijft dat je altijd alleen op pad moet gaan en mijn partner vindt het ook leuk om te fietsen en te wandelen, dus komt er geen 360-camera (voorlopig).

360 cam blijft een leuk ding, maar ik voel me altijd zo bekeken. Een reden om er niet zoveel meer mee op pad te gaan.

Hoi, het lijkt er op dat weinigen het forum gebruiken. Ik ben net begonnen met mappen, en zou nog wel tips kunnen gebruiken. Map meestal op de fiets met een galaxy s8. Apeldoorn voor nu… Ben vooral benieuwd of de OSM’ers mapillary nog steeds als bron gebruiken…